måndag 8 november 2010

Jag gillar folk som inte har råd fast det är gratis.


You have to believe. Låt ingen säga att du inte kan göra det. Bygg dina drömmar sten för sten, låt inget stoppa dig. Sen står det vackert där helt plötsligt, dags att njuta.
Så för en stund tänker jag. Vad är priset av "standup"? Vi är det, vad vi känner vem vi är. Jag ser många "komiker" så man funderar lite vad dom egentligen vill, eller vad dom gör? Att bli framgångsrik, att vilja, det är inte nog, det är bara (behov) disire, Att veta vad man vill, att förstå varför du gör det, att dedikear alla andetag i din kropp för är att åstadkomma mål. De faller tillbaka på essensen. De viktiga är din personlighet, de du vill dela med dig av, om du har något att ge andra. Värt att utveckla, att bry sig om. Då har du något. Då finns det inget du inte kan åstakomma.
Du kommer växa. Du kommer uppleva framgång. Du kommer se andra växa runt omkring dig, du kommer ständigt lära dig nya saker hela tiden. Pressa dig, göra det där lilla extra. Inte för att du måste utan för det är magiskt, för det får dig att leva, det är vem du vill vara, vem du faktis är. För mig är det några som ständigt fortsätter att drilla skämt och livet med mig, det är en stor ära att fortsätta skapa tillsammans.

Inga kommentarer: